Ma 2024. március 29., péntek, Auguszta napja van. Holnap Zalán napja lesz.

Támogatás

Címlap Szakosztályok Természetjárás Évzáró

Évzáró túra 2015.12.30.

Szekszárd Benedek-szurdik tanösvény

A 2015. év utolsó túráján 31 fővel jártunk Szekszárdon a Benedek-szurdik tanösvényen. Vonattal utaztunk Szekszárdra, majd helyijárattal mentünk a Remete-kápolnához. Felkerestük a Remete-csurgót, s természetesen a Kálváriához is felkapaszkodott a társaság nagy része.

A csurgótól a tanösvényt követve indultunk fel a Cser-hát hegyre. Menetközben kereszteztük a Rockenbauer Pál Dél-dunántúli Kéktúra útvonalát. A hegytetőre érve a geodéziai tornyot szerettük volna közelebbről megnézni, de a rádiósok ide telepítettek antennákat, s elkerítették a területet. Így a szőlő ültetvények, pincék között kerestük olyan pontot, ahonnan látható volt a Szentgál-szőlőhegy, a Völgység, a Bati kilátó.

A tetőt elhagyva rövid séta után a Szőcsény-szurdikhoz értünk. Megcsodálhattuk a környék talán legmélyebb szurdikját. A természet munkája mellett az ember is tevékenyen részt vett a lösz-mélyút kialakításában. A város felé közeledve, a szurdik alsó szakaszán pincék, hajdani barlanglakások láthatóak ma is.

A városba érve a Református templomnál csatlakoztunk a Kéktúra útvonalához, s ezt követve értünk el a Frankos Borházhoz. Finom ebéddel, borkóstolóval vártak bennünket. Jó hangulaban, testileg-lelkileg felfrissülve indultunk a vonatállomásra. Közel egy órás vonatozás után értünk vissza Bajára.

A 2015-ös év méltó zárása volt ez a rövid, hangulatos túra.